The surprising results of the U.S. 2016 Presidential election called into question many assumptions about the nature of democracy and the state of political argumentation. Professor Zarefsky will examine several factors accounting for the election results, put the 2016 campaign in the context of other U.S. election campaigns, and assess how the campaign changed the “rules of the game.” He will consider structural elements of U.S. campaigns, the media coverage of the campaigns, and the increasing polarization of the citizenry as factors affecting contemporary political argumentation.
O Professor David Zarefsky é uma figura de renome mundial no campo da retórica e argumentação política. É ex-presidente de National Communication Association (USA), the Rhetoric Society of America e também ex-director (1988-2000) da School of Communication na Northwestern University, Chicago, EUA. É reconhecido por sua investigação do discurso público norte-americano, especialmente a retórica presidencial (livro Political Argumentation in the United States, Filadélfia, 2014); por seus estudos influentes sobre teoria da argumentação e retórica (livro Rhetorical Perspectives on Argumentation, Nova Iorque, 2014); e por guias best-sellers sobre discurso público, debate e comunicação estratégica (livro Public Speaking: Strategies for Success, 8ª Edição, 2016).
Apoios: IFILNOVA e CIC.Digital